Til kassen
Totalt: 0

Meny

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
| FAST FRAKT 75,- | UTVIDET RETURRETT TIL 6. JANUAR ⎮ GRATIS BYTTE ⎮

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål angående forsendelse, retur og reklamasjon. Finner du ikke svar på det du lurer på? Ikke nøl med å ta kontakt! 


_______________



Min Bestilling


Har min ordre gått igjennom?

Du får en ordrebekreftelse på e-post så fort kjøpet ditt har blitt godkjent.



Er min bestilling sendt?

Så fort bestillingen din er behandlet, sender vi en kvittering på e-post som bekrefter at varene er på vei.



Hvor er bestillingen min?

Kvitteringen vi sender deg inneholder et sporingsnummer, slik at du kan følge med på pakken din underveis. Pakken din havner på nærmeste pick up- point for PostNord og du vil motta hentemelding på SMS og e-post når den er klar til henting.



Kan jeg endre min bestilling?

Vi kan dessverre ikke endre ordrer etter de er bestilt.



Jeg har glemt passordet mitt?

Klikk på  "Logg inn" og så "Glemt passord." Fyll ut e-posten du har registrert deg med på Vakre Vene, så sender vi deg en lenke som du følger for å endre passord.

 


Kan jeg reservere et produkt?

Nei, man kan ikke reservere et produkt. Du må gjennomføre kjøpet for å være sikker.

 


Vi tar følgende forbehold

  • Varen kan være utsolgt.
  • Farger kan avvike fra virkeligheten.
  • Skrivefeil.
  • Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk.

_______________



Frakt og levering


Leveringsmetoder

Vi tilbyr levering kun i Norge.



Klimanøytral - Posten

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din for fast frakt på 75 kr. Klimanøytral fra Posten sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor. Du mottar SMS og/ eller mail når sendingen er ankommet postkontoret.



Hente i butikk

Du kan hente ordren din gratis i butikken. Du vil her motta mail med et ordrenummer som du oppgir i kassen når du henter pakken din. Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes.


For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting.

NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises.



Leveringstid

Leveringen tar normalt mellom 1-4 arbeidsdager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre. Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.


Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr. Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.



Jeg savner ordrebekreftelse

Hvis du ikke har mottat ordrebekreftelse på mail innen kort tid etter du har bekreftet din bestilling, kan det ha oppstått en feil med ditt kjøp, og vi ber deg ta kontakt med kundeservice. Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.



Hva koster frakt?

Vi har fast frakt på 75,- på alle bestillinger i nettbutikken og gratis frakt over 1000,- dersom du er medlem av kundeklubben.



_______________




Retur og reklamasjon



Retur og angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har motatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillingene følger angrerettskjema, som må benyttes. Ved retur må varene være ubrukt, merkelappene må være på og varene må sendes i retur i sin orginale emballasje.
 


Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres. Angreretten gjelder ikke hvis varen skal returneres. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser o.l ikke kan returneres/byttes.



Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss. Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn en ny bestilling på nettbutikken, og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss. Vi tilbyr ett gratis bytte i annen størrelse.


Du selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold, frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing, slik at du er forsikret.

 


Kan jeg bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare, returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt angrerettskjema, og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.



Kan jeg bytte størrelse?

Ja, det er ingen problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Legg inn en ny bestilling på ønsket størrelse, og send den andre i retur sammen med angrerettskjemaet.



Koster det noe å gjøre en retur?

Ved retur dekker kjøper portokostnadene knyttet til tilbakesending, så lenge det ikke er en feil med plagget du har fått tilsendt. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet frem til oss. Vi anbefaler å sende med sporing for egen sikkerhet.



Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.



Har dere motatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.



Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en befreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 1-2 virkedager.


Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Klarna, og du kan forvente at det tar mellom 1-2 virkedager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.


Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Etter returen er registrert vil du kunne se oppdateringen gjennom din side på Klarna etter 1-2 virkedager.



Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt samt fakturagebyr.


Varer som sendes i retur som postoppkrav vil ikke bli hentet. Hvis du vil bruke angrefristen kan du ikke ta produktet i bruk. Varen må returneres i orginal emballasje. Angrerett og hvilke kriterier som gjelder finner du på Forbrukerportalen



Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid, og at du fremlegger kvitteringer og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss. Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.



Hvordan kan jeg unngå returer på klær og sko?

Ved å lage deg en Zizr-ID kan du bli anbefalt riktig størrelse på sko og klær. På den måten kan du unngå å returnere varer som ikke passer. Les mer her.  

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål angående forsendelse, retur og reklamasjon. Finner du ikke svar på det du lurer på? Ikke nøl med å ta kontakt! 


_______________



Min Bestilling


Har min ordre gått igjennom?

Du får en ordrebekreftelse på e-post så fort kjøpet ditt har blitt godkjent.



Er min bestilling sendt?

Så fort bestillingen din er behandlet, sender vi en kvittering på e-post som bekrefter at varene er på vei.



Hvor er bestillingen min?

Kvitteringen vi sender deg inneholder et sporingsnummer, slik at du kan følge med på pakken din underveis.


Pakken din havner på nærmeste pick up- point for PostNord og du vil motta hentemelding på SMS og e-post når den er klar til henting.



Kan jeg endre min bestilling?

Vi kan endre eller fjerne varer fra din orde om den ikke har rukket og blitt behandlet av vårt lager.



Jeg har glemt passordet mitt?

Klikk på  "Logg inn" og så "Glemt passord." Fyll ut e-posten du har registrert deg med på Vakre Vene, så sender vi deg en lenke som du følger for å endre passord.

 


Kan jeg reservere et produkt?

Nei, man kan ikke reservere et produkt. Du må gjennomføre kjøpet for å være sikker.

 


Vi tar følgende forbehold

  • Varen kan være utsolgt.
  • Farger kan avvike fra virkeligheten.
  • Skrivefeil.
  • Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk.

_______________



Frakt og levering


Leveringsmetoder

Vi tilbyr levering kun i Norge.
 



Klimanøytral - Posten

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din for fast frakt på 50kr. Klimanøytral fra Posten sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor.


Du mottar SMS og/ eller mail når sendingen er ankommet postkontoret.
 



Hente i butikk

Du kan hente ordren din gratis i butikken. Du vil her motta mail med et ordrenummer som du oppgir i kassen når du henter pakken din.


Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes.


For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting.



NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises.



Leveringstid

Leveringen tar normalt mellom 1-4 arbeidsdager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre.


Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.


Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr.

Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.



Jeg savner ordrebekreftelse

Hvis du ikke har mottat ordrebekreftelse på mail innen kort tid etter du har bekreftet din bestilling, kan det ha oppstått en feil med ditt kjøp, og vi ber deg ta kontakt med kundeservice.


Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.



Hva koster frakt?

Vi har fast frakt på 50,- på alle bestillinger i nettbutikken.



_______________




Retur og reklamasjon


Retur og angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har motatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg. Vedlagt alle bestillingene følger angrerettskjema, som må benyttes.


Ved retur må varene være ubrukt, merkelappene må være på og varene må sendes i retur i sin orginale emballasje.



Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres. Angreretten gjelder ikke hvis varen skal returneres. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser o.l ikke kan returneres/byttes.



Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss.


Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn en ny bestilling på nettbutikken, og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.



Du selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold, frem til vi mottar returen din.


Dermed anbefaler vi å sende med sporing, slik at du er forsikret.
 



Kan jeg bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare, returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt angrerettskjema, og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.



Kan jeg bytte størrelse?

Ja, det er ingen problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Legg inn en ny bestilling på ønsket størrelse, og send den andre i retur sammen med angrerettskjemaet.



Koster det noe å gjøre en retur?

Ved retur dekker kjøper portokostnadene knyttet til tilbakesending, så lenge det ikke er en feil med plagget du har fått tilsendt. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet frem til oss. Vi anbefaler å sende med sporing for egen sikkerhet.



Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.



Har dere motatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.



Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en befreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 1-2 virkedager.


Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen.


Transaksjonen skjer gjennom Klarna, og du kan forvente at det tar mellom 1-2 virkedager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.


Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur.


Etter returen er registrert vil du kunne se oppdateringen gjennom din side på Klarna etter 1-2 virkedager.



Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt samt fakturagebyr.


Varer som sendes i retur som postoppkrav vil ikke bli hentet. Hvis du vil bruke angrefristen kan du ikke ta produktet i bruk. Varen må returneres i orginal emballasje.


Angrerett og hvilke kriterier som gjelder finner du på Forbrukerportalen



Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid, og at du fremlegger kvitteringer og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss.


Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.



Hvordan kan jeg unngå returer på klær og sko?

Ved å lage deg en Zizr-ID kan du bli anbefalt riktig størrelse på sko og klær. På den måten kan du unngå å returnere varer som ikke passer. Les mer her.  

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål angående forsendelse, retur og reklamasjon. Finner du ikke svar på det du lurer på? Ikke nøl med å ta kontakt! 


_______________



Min Bestilling


Har min ordre gått igjennom?

Du får en ordrebekreftelse på e-post så fort kjøpet ditt har blitt godkjent.


Er min bestilling sendt?

Så fort bestillingen din er behandlet, sender vi en kvittering på e-post som bekrefter at varene er på vei.


Hvor er bestillingen min?

Kvitteringen vi sender deg inneholder et sporingsnummer, slik at du kan følge med på pakken din underveis.


Pakken din havner på nærmeste pick up- point for PostNord og du vil motta hentemelding på SMS og e-post når den er klar til henting.


Kan jeg endre min bestilling?

Vi kan endre eller fjerne varer fra din orde om den ikke har rukket og blitt behandlet av vårt lager.


Jeg har glemt passordet mitt?

Klikk på  "Logg inn" og så "Glemt passord." Fyll ut e-posten du har registrert deg med på Vakre Vene, så sender vi deg en lenke som du følger for å endre passord.

 

Kan jeg reservere et produkt?

Nei, man kan ikke reservere et produkt. Du må gjennomføre kjøpet for å være sikker.

 

Vi tar følgende forbehold

  • Varen kan være utsolgt.
  • Farger kan avvike fra virkeligheten.
  • Skrivefeil.
  • Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk.

_______________



Frakt og levering


Leveringsmetoder

Vi tilbyr levering kun i Norge.
 


Klimanøytral - Posten

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din for fast frakt på 50kr. Klimanøytral fra Posten sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor.


Du mottar SMS og/ eller mail når sendingen er ankommet postkontoret.
 


Hente i butikk

Du kan hente ordren din gratis i butikken. Du vil her motta mail med et ordrenummer som du oppgir i kassen når du henter pakken din.


Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes.


For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting.



NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises.


Leveringstid

Leveringen tar normalt mellom 1-4 arbeidsdager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre.


Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.


Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr.

Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.


Jeg savner ordrebekreftelse

Hvis du ikke har mottat ordrebekreftelse på mail innen kort tid etter du har bekreftet din bestilling, kan det ha oppstått en feil med ditt kjøp, og vi ber deg ta kontakt med kundeservice.


Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.


Hva koster frakt?

Vi har fast frakt på 50,- på alle bestillinger i nettbutikken.



_______________



Retur og reklamasjon


Retur og angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har motatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg.


Vedlagt alle bestillingene følger angrerettskjema, som må benyttes.


Ved retur må varene være ubrukt, merkelappene må være på og varene må sendes i retur i sin orginale emballasje.
 


Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres. Angreretten gjelder ikke hvis varen skal returneres.


Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser o.l ikke kan returneres/byttes.


Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss.


Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn en ny bestilling på nettbutikken, og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.
 


Du selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold, frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing, slik at du er forsikret.
 


Kan jeg bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare, returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt angrerettskjema, og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.


Kan jeg bytte størrelse?

Ja, det er ingen problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Legg inn en ny bestilling på ønsket størrelse, og send den andre i retur sammen med angrerettskjemaet.


Koster det noe å gjøre en retur?

Ved retur dekker kjøper portokostnadene knyttet til tilbakesending, så lenge det ikke er en feil med plagget du har fått tilsendt.


Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet frem til oss. Vi anbefaler å sende med sporing for egen sikkerhet.


Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.


Har dere motatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.


Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en befreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert.


Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 1-2 virkedager.


Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen.


Transaksjonen skjer gjennom Klarna, og du kan forvente at det tar mellom 1-2 virkedager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.


Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur.


Etter returen er registrert vil du kunne se oppdateringen gjennom din side på Klarna etter 1-2 virkedager.


Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert.


Du må kun betale de varene du har beholdt samt fakturagebyr.


Varer som sendes i retur som postoppkrav vil ikke bli hentet. Hvis du vil bruke angrefristen kan du ikke ta produktet i bruk.


Varen må returneres i orginal emballasje. Angrerett og hvilke kriterier som gjelder finner du på Forbrukerportalen


Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen.


Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid, og at du fremlegger kvitteringer og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss.


Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.


Hvordan kan jeg unngå returer på klær og sko?

Ved å lage deg en Zizr-ID kan du bli anbefalt riktig størrelse på sko og klær. På den måten kan du unngå å returnere varer som ikke passer. Les mer her. 

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svar på ofte stilte spørsmål angående forsendelse, retur og reklamasjon. Finner du ikke svar på det du lurer på? Ikke nøl med å ta kontakt! 


_______________



Min Bestilling


Har min ordre gått igjennom?

Du får en ordrebekreftelse på e-post så fort kjøpet ditt har blitt godkjent.



Er min bestilling sendt?

Så fort bestillingen din er behandlet, sender vi en kvittering på e-post som bekrefter at varene er på vei.



Hvor er bestillingen min?

Kvitteringen vi sender deg inneholder et sporingsnummer, slik at du kan følge med på pakken din underveis.


Pakken din havner på nærmeste pick up- point for PostNord og du vil motta hentemelding på SMS og e-post når den er klar til henting.



Kan jeg endre min bestilling?

Vi kan endre eller fjerne varer fra din orde om den ikke har rukket og blitt behandlet av vårt lager.



Jeg har glemt passordet mitt?

Klikk på  "Logg inn" og så "Glemt passord." Fyll ut e-posten du har registrert deg med på Vakre Vene, så sender vi deg en lenke som du følger for å endre passord.

 


Kan jeg reservere et produkt?

Nei, man kan ikke reservere et produkt. Du må gjennomføre kjøpet for å være sikker.

 


Vi tar følgende forbehold

  • Varen kan være utsolgt.
  • Farger kan avvike fra virkeligheten.
  • Skrivefeil.
  • Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk.

_______________



Frakt og levering


Leveringsmetoder

Vi tilbyr levering kun i Norge.
 



Klimanøytral - Posten

Når du handler hos oss kan du få tilsendt bestillingen din for fast frakt på 50kr. Klimanøytral fra Posten sendes med sporing til ditt nærmeste postkontor.


Du mottar SMS og/ eller mail når sendingen er ankommet postkontoret.
 



Hente i butikk

Du kan hente ordren din gratis i butikken. Du vil her motta mail med et ordrenummer som du oppgir i kassen når du henter pakken din.


Vær oppmerksom på at du ikke kan hente ut bestillingen din før du har fått bekreftelse på at pakken er klar til å hentes.


For henting i butikk, starter angreretten å løpe 5 virkedager etter at bestilling blir registrert og du får beskjed om at pakken er klar for henting.



NB! Det er kun personen som har bestilt pakken som kan hente den ut - og legitimasjon må fremvises.



Leveringstid

Leveringen tar normalt mellom 1-4 arbeidsdager etter at pakken er sendt fra oss. I perioder med stor pågang kan leveringstiden være noe lengre.


Om du ikke har mottatt pakken din i løpet av 12 dager er du som kunde selv ansvarlig for å kontakte oss. Etter en måned anses varen som levert.


Hvis du ikke henter pakken din på postkontoret og bestillingen returneres til oss vil du belastes med et gebyr på 250 kr.

Du er selv ansvarlig for å oppgi riktig e-post og telefonnummer ved bestilling.



Jeg savner ordrebekreftelse

Hvis du ikke har mottat ordrebekreftelse på mail innen kort tid etter du har bekreftet din bestilling, kan det ha oppstått en feil med ditt kjøp, og vi ber deg ta kontakt med kundeservice.


Vær oppmerksom på at mail kan havne i spam-filteret, det kan dermed være lurt å sjekke søppelposten.



Hva koster frakt?

Vi har fast frakt på 50,- på alle bestillinger i nettbutikken.



_______________



Retur og reklamasjon


Retur og angrerett

Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har motatt bestillingen din. Angreretten gjelder selv om varene er på salg.


Vedlagt alle bestillingene følger angrerettskjema, som må benyttes.


Ved retur må varene være ubrukt, merkelappene må være på og varene må sendes i retur i sin orginale emballasje.
 


Kunden dekker selv porto hvis varen skal returneres. Angreretten gjelder ikke hvis varen skal returneres.


Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser o.l ikke kan returneres/byttes.



Bytte

Dersom du ønsker å bytte en vare kjøpt hos oss, fyller du ut vedlagt angrerettskjema og returnerer varen til oss.


Ved bytte til en ulik vare ber vi deg legge inn en ny bestilling på nettbutikken, og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss.
 


Du selv ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold, frem til vi mottar returen din. Dermed anbefaler vi å sende med sporing, slik at du er forsikret.
 



Kan jeg bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare, returnerer du bestillingen tilbake til oss sammen med vedlagt angrerettskjema, og får pengene tilbake. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker.



Kan jeg bytte størrelse?

Ja, det er ingen problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Legg inn en ny bestilling på ønsket størrelse, og send den andre i retur sammen med angrerettskjemaet.



Koster det noe å gjøre en retur?

Ved retur dekker kjøper portokostnadene knyttet til tilbakesending, så lenge det ikke er en feil med plagget du har fått tilsendt.


Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet frem til oss. Vi anbefaler å sende med sporing for egen sikkerhet.



Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.



Har dere motatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.



Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en befreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert.


Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 1-2 virkedager.


Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen.


Transaksjonen skjer gjennom Klarna, og du kan forvente at det tar mellom 1-2 virkedager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.


Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur.


Etter returen er registrert vil du kunne se oppdateringen gjennom din side på Klarna etter 1-2 virkedager.



Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert.


Du må kun betale de varene du har beholdt samt fakturagebyr.


Varer som sendes i retur som postoppkrav vil ikke bli hentet. Hvis du vil bruke angrefristen kan du ikke ta produktet i bruk.


Varen må returneres i orginal emballasje. Angrerett og hvilke kriterier som gjelder finner du på Forbrukerportalen



Reklamasjon

Hvis det er en feil med varen har du reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen.


Dette forutsetter at du gir oss beskjed innen rimelig tid, og at du fremlegger kvitteringer og/eller ordrenummer på at varen er kjøpt hos oss.


Reklamasjonsretten bortfaller dersom produktet er unormalt mye brukt eller vasket feil.



Hvordan kan jeg unngå returer på klær og sko?

Ved å lage deg en Zizr-ID kan du bli anbefalt riktig størrelse på sko og klær. På den måten kan du unngå å returnere varer som ikke passer. Les mer her.